top of page

VERTE SI! POZITÍVNE MYSLENIE


Verte si viac!

Dôverujte si! Majte vieru vo vaše schopnosti! Nemôžete byť šťastné, alebo úspešné, ak vám chýba skromná, ale primeraná viera vo vaše vlastné schopnosti. Sebavedomie vedie k seba-uvedomeniu a úspešnému dosiahnutiu cieľov.

Určite ste si všimli, že sa veľa ľudí cíti mizerne a neúspešne v živote. Stále sa na niečo sťažujú, stále im niečo chýba, alebo veci nie sú dosť dobré. Trpia na „komplex menejcennosti“. Tomuto komplexu sa dá vyhnúť, ak sa využijú potrebné kroky na jeho prevenciu. Každá z nás si môže vytvoriť vieru vo svoje vlastné schopnosti, ktorá nie je prehnaná, ale primeraná a reálna.

Efektívnou metódou, akou si podvedome vytvoríme pozitívny charakter/pozitívne myslenie je cez odstránenie určitých myšlienkových pochodov a slovných vyjadrení, ktoré môžeme nazvať „malé negatíva“. Tieto malé negatíva sa v konverzácii priemerného človeka zvyčajne nahromadia celkom rýchlo. Sú relatívne neškodné a nezaujímavé, ak sa na ne pozrieme, len ako na jednotlivé výrazy reči. Avšak, keď sa pozrieme na ich celkový efekt, zistíme, že oni vlastne naše podvedomie formujú negatívnym spôsobom.

Skúste sa zamyslieť nad tým, ako sa vyjadrujete. Ja som napríklad na sebe zistila, že som mala tendenciu používať veľa malých negatív: „Bojím sa,že budem meškať.“ , „Som zvedavá, či nedostanem defekt.“, „Toto nedokážem.“, „Nikdy sa z tejto práce neoslobodím. Mám toľko práce, že neviem, kde mi hlava stojí.“ Ak sa niečo nepodarilo, povedala som si: „Toto som presne čakala, že sa stane.“, alebo „Vedela som, že bude pršať!“

Tieto a iné podobné výroky nazývam malými negatívami, lebo samé o sebe majú len veľmi malú moc niečo ovplyvniť. ALE musíte si uvedomiť, že ich sila je kumulatívna. To znamená, že ak ich budete používať dosť často počas dňa a každý deň, začne sa ich sila nabaľovať, a tak začnú váš život ovplyvňovať. Začnú mať zvýšenú moc. Malé negatíva sa zmenia na „veľké negatíva“.

Začnite si uvedomovať, čo hovoríte počas konverzácie, alebo keď sa rozprávate sama so sebou. Koľko malých negatív naráte za deň? Ako často ich používate?

Začala som si uvedomovať, čo hovorím. Zistila som, že používam veľa malých negatív a začala som ich naschvál nahrádzať pozitívnymi slovami. Chcela som vedieť, či sa tým niečo zmení. Zmena aj nastala. Po čase som zistila, že sa cítim lepšie. Postupne som sa začala cítiť optimistickejšie, a zistila som, že sa mi aj viac darí. Ak sa mi stalo niečo nepríjemné, nemalo to na moju psychiku až taký silný dopad. Bola som sa schopná nad to povzniesť a ísť ďalej bez toho, aby som na tú negatívnu situáciu myslela deň a noc.

Ak teda začnete prehlasovať, že všetko dobre dopadne, že prácu postupne zvládnete, že nedostanete defekt, že tam prídete načas, privoláte si tak silu „Zákona pozitívneho efektu“. Začnú sa vám dostávať kladné výsledky. Veci jednoducho dopanú dobre—

Čo môžete urobiť dnes na to, aby ste si vybudovali pozitívne myslenie a zdravé sebavedomie?

Nasledujte týchto desať pravidiel. Sú síce jednoduché, ale veľmi účinné. Pomôžu vám prekonať váš vlastný pocit menejcennosti a naučia vás viac si veriť. Vybudujte si vieru vo vlasnú silu.

  1. Premyslite si to a následne nezmazateľne prilepte do svojej mysle obraz toho, že ste úspešná—že sa vám darí, a že sa vám veci podaria priviesť do úspešného konca. Nikdy nedovoľte, aby táto predstava vybledla a dostala sa do zabudnutia. VŽDY si predstavte úspech. Nezáleží na tom, ako veľmi sa vám v prítomnosti nedarí.

  2. Kedykoľvek vás napadne niečo negatívne o sebe, alebo vašej osobnej sile, naschvál a cielene túto myšlienku nahraďte kladnou myšlienkou. Tým túto negatívnu myšlienku vymažete.

  3. Nevytvárajte si v mysli prekážky. Ak vás nejaké napadnú, zľahčite ich. Nesmiete nafukovať ich silu cez strach a obavy. Ak sa nejaké prekážky naozaj objavia, budete ich efektívne riešiť, ale nesmiete si začať vytvárať katastrofické scenáre.

  4. Neporovnávajte sa s druhými ľuďmi a nesnažte sa ich kopírovať. Nikto iný nemôže byť vami. Len vy sama ste sama sebou. Pamätajte, že väčšina ľudí pôsobí navonok sebavedome, bezproblémovo a super-úspešne, ale pravda je taká, že v skutočnosti sú vystrašení a pochybujú o sebe, tak ako vy.

  5. Desať krát denne opakujte tieto slová: “Ak anjeli (Boh) stoja pri mne, kto môže stáť proti mne? Nikto.” Zopakujte si tieto dve vety hneď teraz, pomaly a sebavedomo. Verte im. Sú pravdivé.

  6. Nájdite si dobrého psychológa, ktorý vám pomôže pochopiť, prečo robíte to, čo robíte. Zistite príčinu toho, prečo sa cítite menejcenne, a prečo o sebe pochybujete. Tieto často vznikajú v detstve a potrebujete si uvedomiť, kde leží zdroj vašich negatívnych myšlienok. Ak ste si vedomé, prečo sa niečo deje, budete schopné to aj zmeniť. Ak si nič neuvedomujete, nepriznáte si nič, nikdy nič nezmeníte.

  7. Desať krát denne si opakujte tento výrok silno nahlas: „Dokážem spraviť všetko, čo chcem s vlastnou vnútornou silou a za pomoci mojich anjelov (duchovného sveta, Boha a pod.). Povedzte si tieto slová HNEĎ teraz. Budú pôsobiť, ako vakcína proti pocitom neistoty a negatívnym myšlienkam.

  8. Úprimne a pravdivo ohodnoťte svoje schopnosti. Potom zvýšte svoje hodnotenie o 10%. Nebuďte narcistami, ale ide tu o vytvorenie si celistvého pocitu „ocenenia“ samej seba. Rešpektu voči sebe. Majte vieru vo svoje schopnosti. Tým, že si ich o 10% prikrášlite, si dodáte viac sebadôvery. Ľuďia majú tendenciu podceňovať sa...

  9. Odovdajte sa do rúk vašich anjelov (do Božích rúk, duchovnému svetu, svojich anjelom strážnym) tak, že si poviete: “Som v prítomnosti anjelov.”, alebo “Som v Božích rukách.” A potom verte tomu, že PRÁVE TERAZ prijímate všetku silu, ktorú potrebujete. Predstavte si, ako cítite, že táto sila vchádza do vášho tela. Získavate toľko sily, koľko potrebujete na prekonanie všetkých prekážok. Verte tomu a vaša viera sa zmanifestuje vo vašom živote konkrétnym spôsobom.

  10. Nezabudnite na to, že anjeli, duchovný svet, či Boh sú vo vás. Nič vás nemôže poraziť. Túto duchovnú silu môžete príjmať KEDYKOĽVEK chcete. Aj hneď teraz.

Save

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page